Find vejledning i hvem, der gør hvad, hvordan og hvornår.

Professor med en ansættelses- eller frikøbsgrad på 50% og derover (18,5 timer/ugentligt eller mere)


Er du som (ordinær) professor ansat, eller som klinisk professor frikøbt, 50% eller derover, får du hjælp til koordinering af dekanatsdeltagelse, samt udarbejdelse og udsendelse af invitationerne. Det er dog stadig dig, der er den vigtigste tovholder evt. med hjælp fra en sekretær i dit fagmiljø. 

Det vil være dekanatet, der byder velkommen.

Processen trin-for-trin finde du herunder. 


1. Tilbud om tiltrædelsesforelæsning

I forbindelse med din tiltrædelse som professor eller som klinisk professor modtager du en mail fra HE HR, hvor de tilbyder dig, at du kan afholde en tiltrædelsesforelæsning. HR sender også en velkomstmail til dig. Hvis du takker ja til tilbuddet, skal du i gang med planlægningen af arrangementet. 

2. Hvem skal deltage i min tiltrædelsesforelæsning?

Er du professor MED klinisk forankring, skal du koordinere og sikre deltagelse fra følgende:

  • Din afdelingsledelse
  • Den lokale hospitalsledelse
  • IKM's institutleder
  • Når ovenstående er på plads: Dekanatet - Kontakt: Fakultetssekretariatet, HEALTH
  • Hvem, du ellers ønsker

Er du professor UDEN klinisk forankring, skal du koordinere og sikre deltagelse fra følgende:

  • Din nærmeste AU-/IKM-leder
  • IKM's institutleder
  • Når ovenstående er på plads: Dekanatet - Kontakt: Fakultetssekretariatet, HEALTH
  • Hvem, du ellers ønsker

BEMÆRK desuden

  • Dekanatet beder om 2 datoforslag, hvor der forinden er afstemt mulighed for deltagelse fra de øvrige ovenstående parter.
  • Koordinering med dekanatet skal gå gennem studentermedhjælperne i dekanet (og ikke direkte med dekanen/prodekanerne) - Kontakt: studentermedhjaelp.he@au.dk

3. Booking af auditorium

Du eller en lokal sekretær/professorsekretær skal sørge for at booking et auditorium til arrangementet.

Liste over AU-auditorier

4. Booking af efterfølgende reception

Du eller en lokal sekretær/professorsekretær skal sørge for at booking et lokale til en evt. efterfølgende reception.

Bemærk: Afdelingsledelsen er vært for arrangementet og afholder udgiften. 

5. Information om arrangementet til dekanatet

Du eller en lokal sekretær/professorsekretær skal sende nedenstående informationer til studentermedhjaelp.he@au.dk. Oplysningerne skal sendes både på dansk og på engelsk. Herefter udarbejder dekanatet en invitation.

  • Et vellignende foto
  • Navn og adresse på det sted, arrangementet finder sted
  • Professorat inden for hvilket speciale eller forskningsområde? (både på dansk og engelsk)
  • Titlen på din forelæsning – på dansk og engelsk
  • Angivelse af hvorvidt din forelæsning er på dansk eller engelsk
  • Andet: fx: uformel reception efter forelæsning, evt. tilmelding (link), etc.

6. Udsendelse af invitation

Senest 4 uger før tiltrædelsesforelæsningen:

  • Fakultetssekretariatet, HEALTH sender invitationen til dem, der skal inviteres fra Aarhus Universitet.
  • Bed selv din afdelingsledelse om at udsende invitationen til relevante repræsentanter fra AUH/Regionshospitalet (herunder 1 repræsentant fra hospitalsledelsen, der deltager som gæst) samt øvrige oplagte.

7. Information om forskningsfelt og lokal kontakt

Prodekanen eller dekanen byder velkommen og siger et par ord om dig. Til det formål bedes du sende nogle oplysninger om dit forskningsfelt samt navnet på en eller flere samarbejdspartnere/kollegaer, der kan supplere med personlig information.

Derfor sender IKM's sekretær dig en formular, som du skal udfylde. Gør det gerne allerede nu.

Formular, der skal udfyldes med detaljer omkring dit forskningsfelt

8. Afholdelse af arrangementet

Dekanatet byder velkommen ved tiltrædelsesforelæsningen.

Bemærk: Afdelingsledelsen er vært for arrangementet og afholder udgiften.

Kontakt

Anne Hejn Pjengaard

Sekretær for institutleder Institut for Klinisk Medicin - Sekretariatet, Institut for Klinisk Medicin