Personaleforhold

Information om en lang række 

Personaleforhold

Barsel

I forbindelse med barselsorlov, adoption eller lignende, skal du være opmærksom på, at der findes forskellige retningslinjer og skemaer afhængigt af de specifikke omstændigheder.

Husk at udfylde relevante skemaer i god tid.

Karriereveje

Ønsker du at blive klogere på dine karrieremuligeheder, så kan du læse meget mere under Karriereveje.

Kurser

Aarhus Universitet udbyder løbende kurser, som måske har relevans for dig. Hvis ikke der udbydes kurser, som passer til dit ønske om kompetenceudvikling, kan du kontakte HR om dine ønsker.

Midler til kompetenceudvikling for IKMs TAP-ansatte


IKMs kompetenceudviklingspulje for teknisk administrativt personale

Alle TAP’er ansat ved IKM kan søge om midler ved IKMs kompetenceudviklingspulje

MUS

MUS - medarbejderudviklingssamtale - er din mulighed for at have en årlig samtale med din nærmeste leder om din arbejdssituation og dine karrieremæssige planer, fx:

  • forventningsafstemning i forhold til opgaver
  • faglige og karrieremæssige mål
  • kompetenceudvikling
  • samarbejdsrelationer
  • trivsel

For ph.d.-studerende gælder det, at MUS-emnerne forventes afdækket i forbindelse med løbende møder med hovedvejleder.

Persondataredaktør - Medarbejderstamkortet

Login 

Hvis du skal ændre en medarbejders oplysninger, skal dette ske i Medarbejderstamkortet via mit.au.dk 

Rolle som persondataredaktør

For at få rollen som persondataredaktør, skal du henvende dig til institutsekretariatet.

Vejledninger

Find vejledninger, FAQ samt kontaktoplysninger til support.

Senior

Hos HR kan du finde information om Aarhus Universitets ordninger i tilknytning til seniorområdet.

Ulønnet tilknytning

For at sikre at instituttet overholder reglerne i forhold til dataadgang for ikke-lønnede tilknyttede personer skal en ulønnet tilknytning ledsages af en tilknytningsaftale.

Tilknytningsaftalen dannes på baggrund af en online-ansøgning, hvor en AU-ansat sponsor godkender tilknytningen.

Rammer for en tilknytningsaftale

  • Man kan være tilknyttet for max 1 år ad gangen.
  • Tilknytningen giver adgang til en pure-profil og en universitetsmail, hvis man ønsker det.
    • En ulønnet tilknytning giver ikke længere adgang til Det Kongelige Biblioteks E-ressourcer.
  • Tilknytningen giver også mulighed for at arbejde med data på AU’s netværksdrev.

Hvem kan være sponsor?

Medarbejdere, der har en lønnet ansættelse på instituttet, som du samarbejder med, og som fungerer som din kontaktperson og mentor. Spørg på din afdeling, hvem det kan/skal være hos jer – nogle enheder har besluttet, hvem der skal fungere som sponsor på deres enhed.

Hvad hvis jeg har brug for en tilknytning i mere end 1 år?

Hvis du har brug for at være tilknyttet mere end et år, skal du inden din første periode udløber lave en ny ansøgning og på den måde få en opdateret tilknytningsaftale for den nye periode. Du vil få en mail en måned inden din tilknytning udløber.

Ansøgningen

Du søger om en ulønnet tilknytning i den online ansøgningsformular. I ansøgningen skal du angive din sponsor, med vedkommendes AU-mailadresse – samt den lokale sekretær der skal lave oprettelsen. Hvis du er i tvivl om hvem det er, eller der ikke er en sådan – kan du skrive Pernille Brink Csösz, pbc@clin.au.dk på som sekretær.

Ansættelser

Værd at vide

Hvad koster én - HE Økonomis oversigt over ressourcekostpriser for AU-ansatte findes under "Oplysninger til brug ved ansøgninger".

Enhedsnumre - indtast værdien for IKM, 2400, herefter kan alle underenheder ses nedenfor.

Tillidsrepræsentant - TR


Husk, at du som AU-medarbejder har pligt til at læse din clin-mail