Kontrakter og underskrifter

Juridisk rådgivning ved kontrakter og samarbejdsaftaler

Ved AU Forskning - Technology Transfer Office (TTO) kan du få juridisk hjælp og vejledning til at sikre at kontrakter og samarbejdsaftaler udformes og indgås i overensstemmelse med gældende regler. 

Vær opmærksom på, at Institut for Klinisk Medicin har en særlig arbejdsgang i forhold til TTO-kontrakter og samarbejdsaftaler.

Find din afdelings TTO-kontaktperson her.

TTO-aftaler - specifikt for IKM

Send anmodninger om underskrifter til signatur@clin.au.dk - brug gerne DocuSign, Adobe Sign eller send en pdf.

  • Husk at skrive agr.nr. i emnefeltet
  • Undlad at sætte personnavne i til- eller cc-feltet på din mail
  • Undlad at sætte godkendelseskoder på fremsendte dokumenter
  • Som hovedregel skal Jørgen Frøkiær være den sidste, der underskriver. Indhent derfor andre underskrifter, inden du sender frem til IKM
  • Ekspeditionstid: omkring 1 uge

Underskrifter fra institutlederen

Deadline - sagsbehandlingstid

Send din anmodning om institutlederens underskrift mindst 1 uge før din deadline. Sagsbehandling tager tid.

Betingelse for underskrift på støttebreve til fonde

Underskrift på støttebreve til fonde er betinget af, at medsender et screen dump som viser, at du har registreret ansøgningen i ReAp. 

I tvivl om budget?

Du har selv ansvar for at udfylde budgetter korrekt. Der er hjælp at hente på vores side om økonomi, f.eks. hos din afdelings projektøkonom. 

Du kan også få hjælp ved Healths Forskningsstøtteenhed eller AUs Forskningsstøtteenhed

Skal instituttet betale noget? 

Forventer du, at instituttet skal betale løn, lokaler etc. skal du først indhente skriftlig accept fra institutleder Jørgen Frøkiær via jf@clin.au.dk. Send relevante dokumenter, f.eks. ansøgning og budget, til institutlederen, skriv ”økonomi – ønske om accept” i emnefeltet, og beskriv kort i mailen, hvad du forventer instituttet skal betale / levere.

  • Ingen skriftlig accept på økonomi = ingen underskrift.

Når du har fået accept fra institutlederen, sendes det der skal underskrives, budget OG kopi af institutlederens skriftlige accept til signatur@clin.au.dk.

Skal instituttet ikke betale noget? 

Udvalgte medarbejdere i institutsekretariatet må underskrive dokumenter, der IKKE indeholder løfter om, at instituttet leverer økonomi. Skriv venligst tydeligt i din mail, at instituttet ikke forventes at betale noget. Send til signatur@clin.au.dk

Eksempler: Letter of support, Host statement, Hosting letter