Du er her: AU  Medarbejdere Institutter  Institut for Klinisk Medicin HR Ny medarbejder

Ny medarbejder

Medarbejderintroduktion

Hvis du er nyansat eller skal introducere en ny medarbejder kan du finde relevante oplysninger på siden om rekruttering og ansættelse.

Der afholdes løbende intromøder, hvor du får praktisk information og viden om Aarhus Universitet.


Vær opmærksom på, at der er helt særlige regler vedr. ph.d.-studerende.

International forsker

Hvis du skal introducere en udenlandsk forsker eller studerende, er der hjælp at hente hos International Academic Staff (IAS).

Du kan også finde hjælp hos International Center (IC), f.eks. til at finde en bolig, søge om et Erasmus-stipendium eller finde ud af hvad du skal være opmærksom på, hvis du skal til udlandet.

Hos Ny i Danmark finder du bl.a. nyttig information for gæsteforskere.

 

For professor- og forskningssekretærer

Hjælpen er nær

Har du brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte en kollega. Der er altid en erfaren kollega, der gerne vil forklare eller vise dig, hvordan du nemmest kan gribe en opgave an.

Det er bedst at spørge en kollega på den matrikel, hvor du selv befinder dig, da nogle opgaver kræver sidemandsoplæring.

AU systemer

Det kan være svært at finde rundt i de mange systemer og programmer, som du har brug for i din hverdag. Her får du en oversigt over nogle af systemerne, og i hvilke sammenhænge du skal bruge dem.

For at få yderligere oplysninger om systemerne, link til brugeroprettelse, log-in m.m., kan du klikke på de blå knapper nedenfor.


Når du arbejder med HR opgaver

AUHRA anvendes til fraværsregistrering og kan desuden anvendes til registrering af MUS.

IDM står for Identity Management System, og anvendes til at registrere en ny medarbejder og ændre i en medarbejders oplysninger.
Hvis du er persondataredaktør, skal du oprettes som bruger af IDM.

Når du arbejder med økonomi

AURAP anvendes til at lave udtræk af saldi og posteringer.

AURUS anvendes til afregninger, typisk i forbindelse med kongresdeltagelse.

CWT anvendes til bestilling af rejser.

IndFak2 anvendes til betaling/kontering af fakturaer.

Når du arbejder med web

PURE anvendes til registrering af publikationer samt CV for AUs medarbejdere.

TYPO3 anvendes til oprettelse og vedligeholdelse af websites.

10960 / i30